Instagram, kendi “Snap Maps” haritasını sunmaya hazırlanıyor
Mark Zuckerberg’in Snapchat hayranlığı bitmiyor. Yıllar önce Snapchat’i satın almak için kurucusu Evan Spiegel’e milyarlar teklif eden ve ret cevabı aldıkça teklif üzerine teklif yapan ama uygulamayı satın alamayacağını anlayınca taklit etmeye karar veren Zuckerberg, şimdi de Snapchat’in Snap Maps’ine benzer bir özellik test ediyor.
Yeni özellik, Instagram kullanıcılarının metin ve video içeriklerini çekildikleri yere göre bir haritada yayınlamalarına olanak tanıyor. Harita arkadaşlarla paylaşılıyor ve güncellemelerin hepsi birbirinin yanında görünebiliyor.
Bu özellik neredeyse Snap Maps’in aynısı. Snapchat ise Maps özelliğini 2017’de yayınlanmıştı. Bu tarih, Zuckerberg’in Snapchat’e kafayı takıp milyar dolarlar teklif ettiği tarihlere yakın.
Gizlilik ayarları olan harita paylaşımları
Instagram’ın uygulamasındaki fark gizlilik ayarlarına sahip olması gibi görünüyor. Meta sözcüsü Christine Pai, kullanıcıların konumlarını paylaşmak için “Yakın Arkadaşlar veya yalnızca takip ettikleri takipçiler” gibi belirli bir grup insan seçmeleri gerektiğini söyledi. Snapchat ise Snap Maps’te herkese açık gönderilere izin veriyor.
Instagram bu özelliği şimdilik küçük bir kullanıcı kitlesiyle test ediyor. Ancak özelliğin tam olarak ne zaman yayına gireceği veya herkese açık olup olmayacağı şimdilik bilinmiyor.
Instagram bu özelliği yayına aldığında, pek çok influencer için yüksek ücretlerle mekan tanıtımı gibi reklam içerikleri üretmenin de önü açılacak gibi görünüyor, ya da bedava yemek yemek için restoranlara girip Instagram ünlüsü olduğunu söyleyerek restoran sahipleriyle kavga eden insanların sayısında artış görebiliriz.